Homo furibundus alebo "O cene ľudskej dôstojnosti"

Autor: Daniel Kroch | 29.10.2011 o 22:25 | (upravené 30.10.2011 o 7:29) Karma článku: 6,58 | Prečítané:  1648x

Pred pár dňami sa stalo hitom správ a vášnivých diskusií video z výpredaja v Kauflande, rádoby konkurenčný úder Tescu, ktoré v Malackách otváralo novú pobočku. Zdá sa, že ľudia všade na svete pri slove zľava priam zošalejú. Vŕta mi v hlave otázka, aká je vlastne cena dôstojnosti človeka?

Kam sme až schopní zájsť?

 

Takzvaní "dôchodcovia z Kauflandu", chronicky známi svojimi nákupnými horúčkami, neboli totiž jediní, kto sa v tlačenici išiel pozabíjať kvôli šunke, kofole či toaletnému papieru. Trvalo len niekoľko sekúnd, než sa víťazi hladového šprintu dostali k vytúženým regálom a rozobrali akciový tovar. Dôchodcovia náhle zčiperneli, vyzbrojení barlami a nákupným košíkom akoby baranidlom razia svoju cestu davom sebe podobných. Stereotyp o dôchodcoch našťastie vyvracajú mladí ľudia, ktorí s neprítomným úsmevom hanby na tvári ("To nie ja, ja tu vlastne ani nie som..." - všimnite si tie rozpačité pohľady na videu ) trhajú ostatných dozadu a rvú sa napred.


Stojí takéto poníženie za to? Ak sa im aj podarí urvať si hoci aj 3 kilogramy pražskej šunky a pár balení kofoly, ušetrili niečo cez 10 eur. Nie každému sa ujde, preto čakajú pár hodín predtým na otvorenie a nasleduje šialená tlačenica medzi vlastnými susedmi. Predstavte si, že by vám niekto na ulici ponúkol 10 eur za to, že dve hodiny budete v noci mrznúť vonku a potom podstúpite ponižujúcu tlačenicu o potraviny, to všetko pred svojimi známymi a celým svetom... Tá šunka asi musí byť naozaj veľmi dobrá.


A čo tým získal Kaufland, keď vymenil dôstojnosť svojich zákazníkov za jednorazový nákup? Podarilo sa mu pritiahnuť si zákazníkov od Tesca? Odpoveď bude jasná pri prvej akcii, ktorú Tesco vypíše. Ak táto skupina ľudí bola toto všetko ochotná podstúpiť za pár centov, tá istá skupina asi nebude veľmi loajálna a za ďalších pár centov pobeží zase do Tesca. Nemám nič proti tomu, keď ľudia využívajú výpredajové akože-zľavnené ceny. Sám nekupujem veci, ktoré sú predražené. Naozaj by ma zaujímalo, či sa niekto z prítomných aspoň zahanbí, až si nasledujúci deň prečíta o sebe v novinách alebo uvidí svoju tvár na fotke/videu celému svetu na posmech.


Americký sen


Český sen



Slovenský sen

 

(30.10.2011 - opravená gramatika chybnej latinčiny, ďakujem za upozornenie!)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?